Wat is het grootste verschil in designing voor print versus web
- Grafisch ontwerper
Misschien heb jij je doelgroep afgebakend, je doelen en strategie uitgestippeld en de inhoud tot in details uitgewerkt en vraag je je af hoe je het succes van je marketingcampagne nog kan maximaliseren?
In dit geval is grafisch design het antwoord op je vraag.
Dit kan namelijk net het ontbrekende puzzelstuk zijn van je drukwerk, nieuwsbrief, product of website, waardoor je je bedrijf onderscheidt van de concurrentie.
In deze blog kom je erachter hoe grafisch design jouw online marketing kan stimuleren.
Grafisch design wordt ook wel met grafische vormgeving aangeduid en is belangrijk voor de visuele communicatie van een merk.
Het gaat specifiek om het vormgeven van je merkidentiteit, oftewel wat jij met jouw merk wilt uitdragen aan de vastgestelde doelgroep.
Je wilt hen iets meegeven, een boodschap of gevoel, waar jouw merk om draait. Door middel van grafische vormgeving kan deze essentie en het ideaal optimaal overgebracht worden.
De volgende onderdelen horen bij grafisch design:
Het toepassen van grafische vormgeving in je online marketing kunnen voor hogere productiviteit en opbrengsten zorgen.
Het leidt namelijk tot een aantal interessante voordelen.
Allereerst kan creativiteit veel aandacht trekken, wat ervoor zorgt dat een bepaald concept en merk herkend en herinnerd wordt.
Door een creatief kernconcept te ontwikkelen, kan dit bereikt worden.
Het vormt overigens niet alleen een idee, maar ook de basis voor alle verdere communicatie met consumenten.
Vanuit dit kernpunt helpen alle andere elementen van het grafisch design om het hoofdidee te interpreteren en begrijpen.
Als resultaat kun je je digitale marketingstrategie op de consument overbrengen en hen overhalen om tot actie over te gaan.
Daarnaast is het doel van online marketing het genereren van impact en zichtbaarheid, oftewel gezien, gekend, opgemerkt en gedeeld worden.
Dit is in combinatie met conversie onmiskenbaar belangrijk om een goed merk op te bouwen.
Door de bedrijfskleuren, typografie en creatieve elementen op een consistente manier samen te brengen, versterk je je merkidentiteit.
Zo kun je tevens emotie en interesse bij gebruikers opwekken.
Als derde voordeel zorgt het gebruiken van grafische vormgeving voor het opbouwen van een merkidentiteit, -concept en -beleving, welke allemaal met elkaar verbonden en in balans zijn.
Dit zorgt ervoor dat alles wat jouw merk uitdraagt in een totaalplaatje past.
Zodoende wordt jouw merk een totaalbeleving, van waarden en beloften tot een positionering en verhaal, waar de consument helemaal door ingepakt wordt.
Tot slot bespaart deze toevoeging aan je online marketing kosten.
Het is in eerste instantie een investering, maar door een consistente, samenhangende vormgeving neer te zetten, kunnen een veel hogere conversie en productiviteit behaald worden.
Immers keren klanten terug wanneer ze de idealen van je merk herkennen en waarderen.
Door iets origineels neer te zetten, onderscheid je je van de concurrentie, werf je nieuwe en behoud je bestaande klanten en biedt je een holistische totaalbeleving.
Contacteer mij dan vrijblijvend. Ik beantwoord met plezier al je vragen.
Mijn werkwijze?
Voor wie werk ik?
Omdat ik 3-talig ben (Nederlands, Frans en Engels) en ik steeds vanop afstand werk, werk ik voor zakelijke klanten in België, Nederland en Luxemburg.