Wat is het grootste verschil in designing voor print versus web
- Grafisch ontwerper
Jouw bedrijfslogo moet passen bij jouw bedrijf.
Bij het bepalen van de kleuren, kan je echter wel rekening houden met de bijzonderheden van iedere kleur.
Zo vinden veel mensen rood een krachtige kleur, terwijl zwart een luxe kleur is voor bedrijven die exclusiviteit willen uitstralen.
Het bedrijfslogo is het eerste dat (potentiële) klanten van jouw bedrijf zien, dus het is belangrijk dat je hier het gewenste effect mee behaalt.
Ben jij benieuwd welke kleuren je moet kiezen voor je bedrijfslogo? Lees snel verder voor een aantal praktische tips.
Rood is een kleur die voorkomt in de logo’s van diverse bekende merken, zoals Netflix en Coca-Cola.
Door deze kleur, die connotaties heeft met passie, te combineren met andere sterke kleuren zoals zwart of wit, krijg je een opvallende uitstraling.
Wist je dat mensen rood beter kunnen zien dan andere kleuren? In vroegere tijden hielp dit de mens om vruchten te vinden in de bomen.
Een logo met rood er in kan modern, speels en krachtig overkomen.
Rood gecombineerd met oranje geef je logo dat tikkeltje speelsheid mee. Krachtig, passie, maar toch met die jeugdige finesse.
Groen is een veelzijdige kleur die erg populair is in het bedrijfslogo.
Onder meer Heineken, Starbucks en Land Rover maken gebruik van de kleur groen, die betrouwbaarheid, veiligheid en kalmte uitstraalt.
Voor biologische en natuurlijke merken wordt ook vaak gekozen voor de kleur groen, omdat deze kleur vaak geassocieerd wordt met de natuur.
Zwart is een zeer populaire keuze voor bedrijfslogo’s. Met deze kleur krijgt je merk een tijdloze uitstraling.
Zwart kan zowel goed in een minimalistisch ontwerp als een klassiek ontwerp en geeft een gevoel van luxe en elegantie.
Omdat zwart ook wel eens wordt gekoppeld aan rouw, wordt deze kleur doorgaans niet gebruikt door producten in de gezondheidszorg of bedrijven die spullen voor baby’s en gezinnen produceren.
Ook de kleur blauw komt veel voor in bedrijfslogo’s.
Deze kleur staat onder meer voor logica, intelligentie, eerlijkheid en kalmte.
De keerzijde van de keuze voor een zeer populaire kleur in jouw logo, is dat je ervoor moet zorgen dat jouw bedrijfslogo zeker opvalt in de massa.
Dit doe je bijvoorbeeld door een ijzersterk bedrijfsmotto te gebruiken.
Bij het kiezen van de juiste kleuren voor jouw bedrijfslogo sta je bij een aantal zaken stil.
Zo is het belangrijk om te kijken welke kleur aansluit bij jouw industrie, wat jij uit wilt stralen, wat past bij het imago van je bedrijf en welke kleuren het beste aansluiten bij jouw doelgroep.
Hoe grijp je echt de aandacht van je potentiële klanten? En hoe kan een slogan jouw logo nog beter op laten vallen?
Met een goed logo maak je een onuitwisbare eerste indruk, verhoog je de herkenbaarheid van jouw bedrijf en realiseer je meer verkopen.
Er mag dus zeker wel wat tijd en moeite gaan zitten in het ontwerp van jouw bedrijfslogo en huisstijl.
Contacteer mij dan vrijblijvend. Ik beantwoord met plezier al je vragen.
Mijn werkwijze?
Wil je naast een logo ook nog andere zaken laten ontwerpen zoals een visitekaartje, brochure, flyer, folder of ander grafisch design?
Ik sta klaar om je ook daar met plezier mee verder te helpen.
Voor wie werk ik?
Omdat ik 3-talig ben (Nederlands, Frans en Engels) en ik steeds vanop afstand werk, werk ik voor zakelijke klanten in België, Nederland en Luxemburg.