Wat is het grootste verschil in designing voor print versus web
- Grafisch ontwerper
Wat een logo nodig heet? Het is de bedoeling dat een logo iets uitstraalt.
Een logo is een herkenbaar teken/embleem voor een bedrijf, organisatie of instantie.
Een logo is specifiek en uniek.
Het kan bestaan uit enkel een embleem, maar kan aangevuld worden met bijvoorbeeld een bedrijfsnaam, een slogan of een afbeelding.
Je kunt er alle kanten mee op en bent vrij in het ontwerpen.
Een logo ontwerpen voor een bedrijf, is vooral omdat het als visitekaartje dient.
Het moet in mensen hun hoofd blijven hangen, waardoor ze nog eens terugkomen of het opzoeken.
Een logo is onderdeel van de marketing en promotie die je maakt om te groeien als bedrijf.
Er zijn veel verschillende manieren om een logo te gebruiken.
Zoals eerder genoemd is dit vaak voor een bedrijf. Hier is het logo meestal strak en zakelijk, professioneel.
Echter, bij een klein bedrijf zijn ze wat informeler.
Nu zijn er oneindig veel soorten.
Er zijn logo’s met een mascotte. Hierbij is het zien van die mascotte genoeg om te weten waar je naar kijkt, ook als je de rest niet ziet.
Dan heb je zegels. Zegels bestaan meestal uit een vorm met daarin een aantal letters, ook heel herkenbaar en erg eenvoudig.
Verder zijn er nog andere soorten logo’s zoals bv. een merklogo, naamlogo, monogram, … ontzettend veel soorten.
Maar hoe kan je nu een mooi logo maken? Lees hieronder verder.
Twee woorden: Eenvoudig en herkenbaar.
Dan zul je denken: dat is saai. Maar niets is minder waar. Eenvoudig betekent simpel, niet saai.
Het moet typerend zijn voor het bedrijf, zodat mensen zullen zeggen: “Dat is nu typisch dat bedrijf!”.
Daarnaast is het belangrijk om de kleuren goed te matchen.
Twee kleuren die in elkaar doorlopen, vallen niet op. Een kleur die uit de achtergrond springt is een perfecte manier om de aandacht te trekken.
Dat lijkt misschien een klein aspect, maar het kan echt het verschil maken.
Neem nu rood op oranje. Omdat de kleuren dicht bij elkaar liggen, vallen deze niet op. Wanneer je geel en groen gebruikt, is dat al helemaal anders.
Zo kun je spelen met kleuren en stijlen.
Het is altijd aan te raden om een aantal ontwerpen te laten nakijken door familie en vrienden, zodat zij hun voorkeur kunnen geven om jouw inzicht te verruimen.
Het is fijn als je logo past bij wat je wil uitstralen en dat het aangeeft waar een potentiële klant mee te maken heeft, een product of dienst? Dit maakt de kracht van het logo extra sterk.
Kortom, een logo straalt alles uit voor je bedrijf of organisatie.
Het is uniek.
Er zijn veel verschillende mogelijkheden om een mooi logo design te creëren, waaronder kleur en soort belangrijke aspecten zijn.
Contacteer mij dan vrijblijvend. Ik beantwoord met plezier al je vragen.
Mijn werkwijze?
Wil je naast een logo ook nog andere zaken laten ontwerpen zoals een visitekaartje, brochure, flyer, folder of ander grafisch design?
Ik sta klaar om je ook daar met plezier mee verder te helpen.
Voor wie werk ik?
Omdat ik 3-talig ben (Nederlands, Frans en Engels) en ik steeds vanop afstand werk, werk ik voor zakelijke klanten in België, Nederland en Luxemburg.