Wat is het grootste verschil in designing voor print versus web
- Grafisch ontwerper
Ben je op zoek naar een mooi logo ontwerp?
Dan sta je stil bij meerdere zaken, zoals welke afbeelding je gebruikt, welk lettertype (als je dit in je ontwerp gebruikt), maar ook welke kleuren je gebruikt.
Iedere kleur roept namelijk andere gevoelens op.
Veel bedrijven spelen hiermee omdat zo consumenten onbewust al een idee krijgen van een bedrijf.
Wil je mensen laten geloven dat jij een betrouwbare ondernemer bent of wil je juist heel optimistisch overkomen?
Door de juiste kleuren te gebruiken kan je dit bereiken.
In dit artikel leggen we uit welke kleur(en) je het beste gebruikt als je vooral succes wilt uitstralen.
Waarom zou je succes willen benadrukken in je logo?
Natuurlijk is dat van belang als jij een bedrijf runt wat zorgt voor het succes van anderen.
Of als je gewoon wilt laten zien dat jouw bedrijf zelf een succesvol bedrijf is.
Rood wordt succes als kenmerk toegekend. Rood kan ook kracht uitstralen, maar rood kan ook agressief overkomen.
Andere kenmerken die aan rood worden gekoppeld zijn macht, passie en liefde.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van de tint rood die je gebruikt, ga je voor donkerrood, een fel rood of een meer ‘afgezwakte’ rode kleur.
Het is dan ook aan jouzelf om te bepalen wat meer bij jouw bedrijf, merk of product past.
Overigens is rood ook de kleur van theaters en in het middelpunt durven staan.
Mag het allemaal wat speelser dan kan oranje beter overkomen.
De kleur oranje is een kleur die ook succes kan uitstralen.
Naast succes straalt oranje vooral enthousiasme uit, geluk, creativiteit en stimulatie.
Dat is natuurlijk niet vreemd, want deze kleur is immers de combinatie van twee positieve kleuren.
Daarbij is oranje een kleur die wel dichtbij rood ligt, maar niet de agressiviteit van deze kleur bij zich draagt.
Natuurlijk maakt het uit hoe donker of licht jouw kleur oranje is. Hoe meer geel je toepast bij de menging, hoe speelser het wordt.
Let wel: oranje wordt vaak ook gebruikt om betaalbare kwaliteit uit te drukken, wat voor sommige producten of dienstverleningen net goed of niet goed is, afhankelijk van wat je wilt uitstralen.
Zoals al eerder aangegeven kan het uitmaken in welke branche je werkzaam bent of een kleur hier wel of niet bij past.
Door te combineren met kleuren kan je ook meerdere kenmerken in je logo design verwerken.
Als je rood met roze combineert, zal je er een vrouwelijke touch aan geven en toch ook die zelfverzekerdheid uit blijven stralen of zoals je wilt, het succesgevoel benadrukken.
Combineer je juist oranje met geel, dan ga je de kant op van speels en vrolijk.
Geel is overigens niet alleen speels, want geel staat ook voor wilskracht en optimisme.
En ook dat zijn toch termen die je zou kunnen linken aan succes.
Ben je werkzaam in de spirituele wereld of op een andere manier bezig met persoonlijke ontwikkeling? Dan is de keuze voor paars aan te raden.
Paars wordt gezien als dé spirituele kleur én ook de kleur van wijsheid.
Daarmee geef je dan toch ook aan dat je in jouw vakgebied succesvol bent.
Paars kan heel spannend matchen met rood, trouwens, en daarmee kan je jezelf wel in the picture zetten!
Contacteer mij dan vrijblijvend. Ik beantwoord met plezier al je vragen.
Mijn werkwijze?
Wil je naast een logo ook nog andere zaken laten ontwerpen zoals een visitekaartje, brochure, flyer, folder of ander grafisch design?
Ik sta klaar om je ook daar met plezier mee verder te helpen.
Voor wie werk ik?
Omdat ik 3-talig ben (Nederlands, Frans en Engels) en ik steeds vanop afstand werk, werk ik voor zakelijke klanten in België, Nederland en Luxemburg.